Wednesday, March 19, 2014

80% kawalan makanan dan 20%senaman... jom tengok apa kata KEVIN


Bismillah... Assalamualaikum semua.. lama dah tak menulis di sini.

Harini saya terbaca tulisan Kevin Zahri.. jom tengok apa kata Kevin.

Nak kecilkan punggung, peha atau perut yang buncit? 

Senaman perut, Squats, lunges etc bantu bentuk otot tapi selagi you ada lemak dan air(air ni aku tak tau... sbb istilah org melayu suka ckp gemuk air, aku minum sehari min 5liter air masak, takde plak jd gemuk) dan cover bahagian tak akan nampak "fit" atau lebih "cantik". 

Jadi fokus anda should be kepada 3 perkara:
1) kawalan kuantiti pemakanan untuk ada defisit kalori untuk kurangkan lemak - 80% kawalan makanan

 
2) kualiti pemakanan untuk kawal gemuk air - lagi sekali 80% kawalan makanan.. bab air tu aku taktau sbb aku mnm byk air berjaya kurangkan lemak peerlahan2 dan kurangkan masalah kulit, penghadaman dll

 
3) senaman yang pelbagai untuk kuatkan/bentuk otot - 20% je kak senaman

Dengan gabungan ketiga-tiga barulah you dapat kecilkan dan shape bahagian-bahagian badan 


Haaa... nampak tak tu... 
2 kali Kevin cakap bab makanan(80%) sebab semuanya berpunca dari pemakanan kita. 
Kalau kita senaman macam nak gila pun lepas tu makan macam gajah makan. 
Mmg hasilnya GAJAH lah kita. Maaf. kalau terasa. 
Tapi mohon terasa bagi yang nak kurus tapi tak nak kawal makan. 


Nak kurus?
Nak tambah berat badan?
Nak sihat?
Nak kurang makan ubat?
Jom tanya saya bagaimana. 
Hanya untuk yang serius sahaja ya. 
Yang tak serius, tolong jangan buang masa dan duit anda. 
Dah serius nanti baru datang tanya saya.  

shikin - 019-6691878 

No comments:

Post a Comment