Tuesday, June 4, 2013

Herbalife dengan ibu mengandung dan berpantang serta menyusukan anak ...


Assalam.

Kali ni saya nak bercerita pasal Herbalife dan ibu mengandung. Ermm bukan takat ibu mengandung saja, ibu yang dlm pantang dan yang menyusukan anak.

Ramai Tanya boleh ke ibu mengandung ambil? Yg menyusukan anak pula cemana? Takde masalah kering susu ke, anak tak cukup zat ke? Huhuhu  

Kak… oo kak… herbalife ni nutrisi kak… bukan ubat kurus. Paham tak makna nutrisi? Semua nutrien2 penting yang diperlukan oleh tubuh badan kita. Itulah HERBALIFE. Tu sbbla HERBALIFE boleh dimakan/minum oleh semua golongan. Lelaki perempuan, tua muada, besar kecik, mengandung tak mengandung, menyusu tak menyusu. Semua boleh.

Orang sihat perlukan nutrisi untuk memperbaharui sel bdn yang rosak, orang yang sakit lagi sgt2 memerlukan nutrisi sbb bila sakit lagilah banyaks el badan kita yang mati atau rosak. Kanak-kanak pula perlukan nutrisi untuk perkembangan tubuh badan dan juga otak. Orang mengandung lagi perlukan nutrisi yang banyak sebabnya 2 badan yang memerlukan nutrisi terutama baby dlm kandungan tu untuk perkembangan organ, otak, tubuh badan. Bila tak cukup nutrisi yang ibu mkn, jadinya anak juga tak cukup nutrisi. Lebih menyedihkan lagi disebabkan pemakanan ibu tu yang tak bernutrisi, anak jadi mangsa. Sbb tak ckp nutrisi, jadi pertumbuhan/perkembangan organnya tak berlaku dengan baik.

Jadi, untuk ibu mengandung silalah berikan NUTRISI kepada anak anda. Bukan beri makanan(sbb makanan tak semestinya bernutrisi). Contohnya la mcm si ibu makan nasi, sup ayam dan sambal belacan hari-hari. Cuba fikirkan apakah NUTRISI yang terkandung di dalam nasi, sup ayam dan sambal belacan itu tadi? Fikirkan la… tu contoh je la…

Ibu2 mengandung akan makan banyak. Biasala akan sentiasa lapar sbb si ibu perlu menyalurkan apa yang dia makan kepada anaknya di dlm kandungan. Lapar, makan nasi lemak pagi, pastu kol 10-11 pagi lapar lagi, nasi goreng  pula… pastu jam 1-2 makan nasi menggunung tinggi. Yang bestnya nasi banyak, sayur skt atau langsung tak ada dan lauk(biasanya byk kalau ayam/daging). Pastu dlm jam 4-5 lapar lagi, makan goreng pisang/keledek pisang/cekodok dan mcm2 lagi. Malam pula dlm jam 8-9 mlm makan nasi lagi. Jam 11-12 tgh malam lapar lagi. Kalau suami rajin, g mkn burger king la.. burger monster la… macam2 lagi. Cuba perhatikan apakah nutrisi yang terkandung dlm makanan kita tadi? Dan berapa pula kalori yang kita makan untuk 1 hari sahaja dengan alas an makan untuk berdua.  J

Tu la yang terjadi bila ibu mengandung berat naik sanpai 20-35kg dr berat asal. Kemudian bila bersalin, baby yg keluar hanya 3-4kg. dan yang tingal di badan ibu lebihan lemak 15-25kg. lemak okey… kenapa saya kata lemak? Sbb perhatikan pemakanan yangs aya bagi di atas? Nutrisi yang terkandung di dalam makanan seharian kita tak lain dan tak bukan hanya karbohidrat, gula, lemak, minyak dan sedikit garam. Dan ibu mengandung kebiasaanya tak aktif. Mean takde la berjogging bagai(hahah gila la jogging kan). Jadinya segala yang dimakan ditukarkan menjadi  tenaga tetapi tenaga tersebut tidak digunakan dan tidak dibakar.

Akibatnya, terhasillah gelembong2 lemak di bawah kulit. Dan lebih menyedihkan lagi sekiranya lemak tersebut tersimpan di dalam salur darah(kalau byk makan fast food) dan organ2 kita. Ianya dipanggil “visceral fat”. Ini merupakan silent killer yang menyebabkan masalah strok, darah tinggi dan jantung.
Disebabkan pemakanan yang tak bernutrisi seimbang jugalah penyebab ramai di kalangan ibu2 mengandung yang kena minum air gula untuk ujian diabetes. Dan ada juga yang diabetesnya berlarutans ehingga dia selamat melahirkan.

Bila sudah melahirkan, berat badan si ibu kekal berkilo-kilo lemak de badannya dan ianya amat sukar untuk dibuang.

Dengan pemakanan kita mengumpul lemak dengan jayanya. Jadi, adakah mustahil dengan pemakanan juga kita menyingkirkan lebihan lemak tu tadi? Sebab itulah terhasilnya nutrisi HERBALIFE. Kajian menunjukkan hanya 20% senaman yang menyebabkan kesihatan tubuh badan dan 80% adalah dari kawalan pemakanan. Jadi jgn fikir dengan hanya bersenam dan berlari 4km sehari kemudian makan nasi lemak dan roti canai akan akan mengurangkan lemak2 di badan kita. Kita perlukan ‘tools’(HERBALIFE) dan penjagaan makanan untuk memperbaharui sel badan kita agar sihat dan membina otot agar badan kita sendiri mampu membakar lemak dan menjadikan tabiat pemakanan sihat.

Jadi jangan fikir cara mudah untuk turunkan berat badan. Kerana untuk tambah 20-35kg itu juga perlukan masa 9 bulan(utk ibu mengandung, dan mungkin juga bertahun untuk org yang tak mengandung) jadi untuk turunkan juga perlukan masa. Dan jgn hanya befikiran nak mudah atau nak cepat. Bukan dgn makan herbalife kemudian kita boleh bedal semua makanan tanpa kira nilai kesihatan dan nilai kalori yang ada pada makanan tersebut. Itu mungkin ubat kurus. Tapi herbalife adalah nutrisi.

Saya belum pernah mengandung. Insyaallah kalau saya mengandung, saya juga akan ambil HERBALIFE sebagai nutrisi harian saya seperti ibu2 di bawah ni.

ini amalina. boleh refer blog dia untuk baca bagaimana dia mengamalkan nutris herbalife semasa mengandung dan sekarang tengah mengandung anak kedua




Dengan mengambil HERBALIFE semasa mengandung, berat badan tidak naik terlalu banyak. Dan yang Nampak besar hanyalah perut mereka. Badan tak jadi seperti gergasi pulak. Dan bila dah bersalin, lemak yang tinggal tak terlalu banyak. Kemudian, dalam pantang mereka ambil HERBALIFE sepenuhnya tanpa jamu tanpa julap ke tah apa2 lagi tah. Mereka dpt kembalikan berat badan asal semasa berpantang. Dan baby pula tidak mengalami masalah kuning.

Tak cuba tak tahu. Kalau nak tahu, kenalah cuba dulu. Jgn percaya ckp saya, tapi cuba dulu buktikan apa yang saya cakapkan.

No comments:

Post a Comment