Friday, September 13, 2013

Adikku yang sawan dan HERBALIFE...

Assalmualaikum

Lama tak menulis kat sini. Dah bersawang blog ni. Maaf ye. In Sya Allah lepas ni kurang sikit sawangnya. Ketiadaan idea dan mood untuk menulis mengakibatkan blog ni bersawang. :)

Minggu ni, adalah dalam minggu merdeka. Mmg sangat banyak aktiviti untuk Merdeka kat kolej ni. Jadinya aku pun terlibat sama. Bukan jadi peserta ye, tapi cuma jadi pengajar/pensyarah yang menguruskan pelajar. Hehehe Pensyarah pun penakut nak masuk bertanding ni sebenarnya. Tapi boleh pulak kerah pelajar untuk masuk. Paksa rela lagi tu. Ni semua gara-gara idea pensyarah muda yang sgt2 komited dgn kerja dan bersemangat serta punya idea yang gila-gila.

Masa majlis perasmian tu diumumkan saja, tiba-tiba salah seorang dari pensyarah muda ni bagi idea. Haaa... kita buat KOIR nak? saya, aliya dan kak shikin jadi jurulatih? APA? Buntang mata aku kejap.  Tak pernah hidup aku latih koir dan tak pernah masuk apa2 seni suara atau apa2 seni punlah. Terkujat sekejap. Jadi jurulatih HERBALIFE boleh la kan. Ni jurulatih koir. Grrr... tercekik sekejap.

Pastu dalam masa beberapa hari je, kiteorg kumpulkan semua pelajar sks dan rk. Semua wajib masuk. takde terkecuali. heheheh Sbbnya 30 lbh je pelajar kiteorg. Bukan ramai pun. Jadi semua kena masuk termasuklah kak Ani(pelajar PERHEBAT, mak org ni. Tapi dia kata ok, boleh je masuk.) Cayalah kak. Dalam masa beberapa hari je kiteorg pulun latih budak-budak ni utk koir dan duet merdeka. Ha... semua bakat terserlah. Heheheh. Pandai gak aku rupanya latih koir ni. siap ajar budak2 pompuan keluarkan suara ala-ala Ning Baizura. Dengan aku sekali berjaya keluarkan suara soprano tu. Fuhh hebat rupanya. Kalau tak dipecahkan ruyung, mana nak dapat sagunya. Betul tak? hiks...

Dalam pada sibuk-sibuk latih budak tu utk final. Tiba2 dapat call yang adik aku Sabri sawan lagi masa bawak moto. Pergh... Pening gak, yang sini. Pastu dia kat Hospital Serdang. Lagi huru-hara bila mak aku call bgtau teruk ni, sbb hospital call 2 kali dan kawan2 dia call dah 3 kali. Isk...
Buat pengetahuan semua, adik aku ni mmg ada sawan dari umo 9 bulan lagi akibat demam panas. Ok, untuk ibu bapa yang ada anak, tolong jangan ambil ringan masalah anak demam panas okey. Sbb kesannya kalau dah panas sgt dan kena sawan, mmg sampai ke tualah anak tu tadi sawan. lebih teruk lagi kalau anak tu mengalami kecacatan otak. Tolong jgn rosakkan masa depan anak-anak anda akibat kecuaian anda. TOLONG...

Dalam pada kelam-kabut tu, sempat gak aku habiskan koir budak2 ni sampai masuk bertanding semua siap. Sbbnya nak tunggu mak aku naik bas ke bahau, aku malas nak balik. Dalam jam 4 baru mak aku sampai Bahau dan kiteorg pun bergerak ke Hospital Serdang. Cuak tak payah cakap, masing-masing igt dia patah riuk kena langgar kenderaan lain masa sawan atas moto. Tah apa lah rupa dia. Masuk ICU ke dia? Adoi... huru-hara perasaan ni. Mak aku mestilah lagi huru-hara rasanya. Anak dia kan?? Sebelum sampai Janah adik aku ada call, dia dah sampai hospital. Dia suruh aku terus ke hospital sbb dia nak balik. Doc kata Sabri tak boleh keluar lagi. Kena tunggu 2nd Doc datang buat check up dan wayar berselirat kat badan Sabri katanya. Lagi aku risau.

Sesampai di Hospital Serdang, cari parking dan terus masuk ke KECEMASAN. Nampak dia dengan berkaki ayam berjalan-jalan dlm wad kecemasan tu. ???? Aik? mana wayar dgn tiub yg berselirat? Sihat je nampak? Takde yang patah-riuk pun? Nak gelak pun ada, geram pun ada sbb aku kena drive dekat 150km utk ke situ. Dia ok je. Cuma berjalan kaki ayam dengan selamba membuatkan orang-orang sekeliling memandang dia dgn pandangan pelik. Tapi dia tak heran, sbb dari kecik dia mmg tak suka berkasut. Jadi sikit pun dia tak terjengket2 berkaki ayang dr dalam hospital hinggal ke tempat parking. dan kasut dia cicir masa dia sawan kat tepi jalan tu. Ermm... adik oh adikk...
Mujur tak sempat ambil gambar dia berjalan dengan kaki ayam. Siap boleh ke kedai g beli barang dengan kaki ayam masa perjalanan balik tu. Selamba je muka dia. Dia pun dah tak heran dah kena sawan ni. Dah beratus kali dia kena. Masa kena je menggelupur, lepas tu ok je. macam biasa. Macam tak berlaku apa-apa pun kat dia. Boleh gelak2, boleh senyum2.

Rupanya dia bawa moto, dan dia dah rasa dia nak kena sawan. Dia berhenti tepi, siap tongkat moto dan.. terus terkujat2 kat tepi jalan tu. Mujur sempat berhenti dan tongkat motor dulu. Dalam pada terkujat-kujat tu, ada Pak Polis yang nampak. Polis ni pelik. Apahal pulak budak ni tido tepi jalan ni? Hehehehe dia  nak tegur, sekali tgk mulut dah berbuih2, berdarah2. Aku tak tau apa sbb berdarah, mungkin sbb mulut dia atas jalan ke atau dia kancing gigi kuat sangat. Kemudian ada doktor yang lalu, dan berhenti. Tolong panggil ambulan dan apa yang patut kata kawan-kawannya. Mmg huru-hara rasanya tempat kejadian. Sampai dia kat hospital pun masih huru-hara. Pelik hospital ni. Ini kali ke 3 atau ke 4 dia sawan dan dimasukkan ke hospital ni. Apasal hospital ni macam takde rekod dia? Siap boleh call tanya mak aku apa penyakit adik aku ni? Padahal dia mmg ambil ubat dr pakar di hospital ni? Isk.. pelik.


Kenapa sawan dan HERBALIFE?


Masa aku dapat call dr mak aku tu, aku dah mula naik hangin sebenarnya. Sebabnya dah hampir setahun dia tak kena sawan. Sbb aku paksa dia makan herbalife. Sbb nilah, aku tak nak kejap2 aku kena berlari dr Bahau ke Serdang sbb dia jatuh moto disbbkan sawan. Dah lama dia tak kena. Tiba-tiba kena balik gara-gara dia kedekut untuk beli herbalife walaupun dia tau yang herbalife berjaya membuatkan dia tak diserang sawan hampir 1 tahun. Sebelum ni makan ubat hospital berkepuk-kepuk, tapi dia tetap kena sawan sekurang2nya sebulan sekali.

Sampai-sampai sana, apalagi, dia kena leterlah akibat kedekut utk kesihatan sendiri. Aku plak paksa dia ambik pakej diskaun 35%. Dia terpaksa jual sikit sijil simpanan premium dia utk beli herbalife. Mmg kena paksa. Kalau tidak, dia takkan beli. Dia nak makan free je. Banyak cantik, gaji banyak2 nak simpan je. Pastu utk kesihatan sendiri kedekut. ces...

Moga lepas ni dia makin pulih dari sawan dia. amiin.

Produk yang patut di ambil :

Tentulah langkah 1,2 dan 3. Aloe, Teamix dan shake. selain tu tambahan omega 3.
Asal ada kaitan dengan otak je, perlu ditambah omega 3.

*kepada yang mengalami masalah sawan atau adik-beradik sawan. Jgn takut untuk mengambil herbalife. Adik saya ni dr 9 bulan - 29 tahun mengalami sawan hampir setiap bulan. Jangan putus asa. I'allah ada sinar untuk orang yang tidak berputus asa.

Need coach utk atasi masalah sawan?
turun berat. tambah berat. improve kesihatan dan improve kesihatan kulit?
call/sms/whatsapp saya shikin 019-6691878 insyaallah saya sedia membantu anda. 



No comments:

Post a Comment