Wednesday, February 6, 2013

SPECTACULAR...

Bismillah...

Alhamdulillah... Selesai sudah event yg besar... iaitu spectacular malaysia...
Semua warga HERBALIFE malaysia dan sekitar malaysia berkata-kata tentangnya dr sebelum hinggalah ke hari ini.
 Tak pernah dalam hidup aku masuk stadium ni.Nilah kali pertama aku masuk.

Pada aku pula, ini merupakan event yg sangat besar yang pernah aku hadiri di dalam hidup aku. Mmg sgt2 mendebarkan pada mulanya. Semua org heboh memperkatakannya dlm 5-6 bln sebelum event ni berlangsung. Bagi aku yang tak pernah ikut ni, mmg sgt2 tertanya2?

spectacular tu apa?
apa ada kat spectacular tu?
best sgt ke spectacular?
hebat sangat ke?
apa yang derang kecoh sgt ni?

ermm mmg la heboh orang dok perkatakan... sbbnya mmg sgt2 spectacularrr...
Dengan kehadiran orang yg seramai 15 ribu orang...
Serius, seminggu sebelum tarikh spectacular... aku sangat2 rasa berdebar. lagi dekat lagi berdebar.
Pergh... kenapa ye? Sebenarnya, dlm hidup aku ni, aku mmg tak pernah pergi ke tempat-tempat yang ramai orang mcm tu.
Selautan manusia. 


Dr sekolah tadika, tadika kat sekolah kg, tah berapa org je pun dlm tu. Mmg kecik je la skolahnya. Lepastu sekolah rendah, pun kecik jugak. Rasanya tak sampai pun 1000 org dlm 1 sekolah tu. Pastu sekolah menengah. Lagi la ciput, tak sampai pun 300 org dlm sekolah tu. Lepas tu sambung diploma kat kolej je, pun tak ramai org. Tak seramai mcm kat U. Boleh kenal la rupa hampir semua org dlm kolej aku tu. Mmg dlm hidup aku. aku tak pernah masuk mana2 institusi atau apa2 event yg melibatkan org ribu2 ni. Tetiba nak g SPECTACULAR yang seramai 15 ribu org dlm tu. Berdegup kencang la jantung aku. Seram sejuk semua ada.

Pentas 360 darjah.. cun kan?
Selalu aku tgk dlm tv je pentas2 cantik ni, tapi kali ni tgk dgn mata sendiri. Cuma tak dapat duduk depan je sbb dah penuh


Alhamdulillah, bila sampai sana tgk org2 yg peramah, senyum sokmo, saling tegur aku yg tak kenal derang ni, masing2 bersemangat dan sgt2 bersemangat. Tak kira la tua ke muda. Terus aku jadi hilang seram sejuk semua tu. Jadi bersemangat juga macam derang. Aku pun mula belajar untuk senyum dengan semua orang, tegur orang lain yang aku tak kenal. Wahhh sangat2 best. cakap byk2 pun tak guna, sbbnya kena lalui sendiri pengalaman tu. Rasa sendiri duduk dikelilingi ribuan manusia yang penuh semangat, yang positif. Kita pun akan sama2 dapat merasakan semangat dan positif derang tu. Dan aku dah pun rasa, kalau nak rasa, jom la sama2 ke EXTRAVAGANZA di Bangkok pula bln 6 ni. Lagi bersemangat dan lagi positif. Sbbnya org lebih ramai. Dijangkakan 25 ribu orang yang akan ke EXTRAVAGANZA ni nanti. dan bukan dari malaysia je tau, dari asia. Haaaa... marila sama2 rasa macamana bergaul dengan orang2 yg bersemangat tinggi dan positif ni. Macam la ada ayat yg mengatakan, kalau kita berkwn dgn penjual minyak wangi, kita juga akan wangi. Tapi jika kita bergaul dengan pengangkut najis, hawa najis tu juga akan tempias pada kita. Aku bukan menghina org yg bekerja mengangkut najis ye. Ni cuma kata2 yang biasa aku dengar.

Inspirasi dan motivasi.
Aku cukup tak suka pergi ke kem2 motivasi dr masa sekolah dulu. Aku rasakan yg motivasi ni tak best dan tak berguna pun. Sbbnya orang2 yg kena pergi tu semuanya tak berminat pun dan mmg takde motivasi diri. Jadinya tempias tu sampai juga kat aku. Tapi kat sini lain. sbb semua yg hadir tu positif dan sgt2 bermotivasi, jadinya aku pun dpt tempiasnya. Alhamdulillah
Tak percaya. jom ikut. Rasa sendiri baru tau. Insyaallah ianya akan meberi kesan ke atas kehidupan kita. :) Sbb aku sendiri dah rasa. Alhamdulillah.

Akak yang sgt2 tinggi motivasi diri. W/pun cacat, semangat kental untuk berjaya dan mengubah cara hidup. Org terengganu kenal la kak yah ni. 

Sapa tak kenal mamat ni cuba angkat tangan.. hehhee



No comments:

Post a Comment