Tuesday, January 15, 2013

ingatan tiba-tiba pada seseorang :)

Assalamualaikum

Lama tak menulis kat sini. Terasa sangat2 tak cukup masa. hehehhe tak cukup masa ke suka buang masa? hiks?

Sekarang ni musim demam agaknya. Sana-sini batuk, selsema, demam dan macam2 lagi termasukla aku... selsema melanda... sgt2 la tersiksa. huhuhu

Dalam keadaan mcm ni... akhir2 ni rajin plak aku teringat kat seseorg yg dah berpuluh thun kot aku tak jumpa. last aku jumpa dia masa aku darjah 2 dulu. Punyalah lama. Lepas tu tak jumpa2 dah. Tapi akhir2 ni ingatan aku sgt2 teringatkan dia. Adoi... kenapa la... dan orang yg aku ingat --->

MUZAFAR BIN ABU BAKAR. 

Dia ni senior sekolah aku dulu kat sek. keb. belimbing dalam. 1st aku jumpa dia masa aku belum darjah 1 pun lagi. Masa tu makcik aku merangkap ustazah dia bawak aku ke pertandingan musabaqah di Melaka dan dia jadi peserta. Masa tu dia darjah 4 kot. aku tak skolah lagi. Aku masuk skolah darjah 1, dia darjah 5 masa tu.

Aku tak berapa kenal dia. maklumla masa tu aku kan budak kecik... taktau apa nak diborakkan dgn dia. yg aku tau org serita dia ni mak ayah dia kat singapura. Dia 2 beradik je dgn adik dia Mazlan. Adik dia ada kekurangan. dia tinggal dgn nenek dia - nek nunggal org panggil kat blimbing dlm tu. Rumah nenek dia kat2 dgn masjid blimbing dalam.

Dia sgt2 suka kacau aku.. lagi2 kalau aku duduk kat satu buaian kat blakang skolah agama kat tepi sawah tu... dia sgt suka tarik idong aku sampai merah menyala.. dan cubit pipi aku... hahah lawak2. dan dia sgt2 suka dukung aku sambil berlari bawak aku... maklumla masa tu aku kecik lg kan.

Aku sgt2 igt cemana di tegur aku masa 1st time jumpa tu. hahaha giler la... taktau kenapa aku boleh igt semua kenangan dgn dia dr 1st time jumpa tu sampai la aku darjah 2. dan semua kenangan2 tu menerjah kotak fikiran aku satu persatu akhir2 ni. Sampai aku rasa aku sgt2 kurang fokus.
Apa kenalah dgn aku ni? serabut... serabut...

Lepas aku darjah 2 tu, aku pindah ke sekolah kat rumah mak ayah aku. Aku tak jumpa dia lagi. Taktau apa khabar dia. cuma dgr2 cerita yg dia masuk ke Maktab Tentera. taktau la betul ke tidak.
yg terakhir aku dengar adik kesayangan dia Mazlan meninggal. masa tu aku masih di Kusza kot.

Kalau la dia terbaca blog aku ni... atau ada sapa2 yang kenal dia... tlgla bgtau aku... tak kirala emel ke sms ke. Aku rasa sgt2 nak jumpa dia... mcm nak gila plak rasa akhir2 ni... kenapa tah. Ya Allah... kenapa la tak senang hidup betul aku akhir2 ni.

Ok.. kalau la dia terbaca atau sapa2 yang kenal dia baca ni.. tlg emel kat aku okt9336@yahoo.com atau kapal2@hotmail.com atau sms aku 019-6691878. Aku btl2 rasa nak jumpa dia. kalau dpt jumpa la... :)

ok.. kepala dah makin weng dgn selsema ni... chow dulu... babai :)

wassalam

No comments:

Post a Comment