Wednesday, June 26, 2013

Coretan Extravaganza bangkok 2013 dengan keretapi part 3


Hari ke 3.

Alhamdulillah…

Bangun pagi2 mmg rasa segar. Syukur… siap2 nak ke impact, g minum. Eh lupa nak bagitau hotel kiteorg duduk tu adalah hotel Ibis. Sarapan pagi kiteorg boleh makan buah, roti dan pancake je. Tu pun tak dipersoalkan pisau apa dia pakai, minyak apa dia pakai dan kuali apa dia pakai. Erm telan je la. Aduhh azab… takpe la, dapat gak isi perut. Makan dengan cepatnya, kemudian berlari naik van. Sbb jam 6.30 pagi nak kena gerak ke impact.

tengok la ni... 

pork lagi dan lagi... hahahha mcm best pulak

menunggu van.. harini van lambat pulak...


Sampai2 ke impact, tgk org berebut2 nak masuk. Aku ni pengalaman pertama ke extravaganza, melopong la jugak. Pastu tiba2 nampak ada 1 pintu terbuka, pintu tu takde org beratur kat situ, apa lagi masuk la laju2. Hehhehe sampai2 dlm tu tgk org beratur, kiteorg pun menyelit tepi tu. Lama gak la tunggu. Punya ramai manusia. Mana taknya, 23,000 orang ramainya. Memang best la tgk gelagat orang. Semua orang2 APAC ada kat situ kecuali korea dan india. Derang dah ada extravaganza sendiri. Tgk masing2 bawa bendera Negara masing-masing. Ada yang bawa F1 ke hulu ke hilir, pelik gak aku. Bila tanya buat apa F1 ni? Derang bgtau yg nak tukar dgn negara2 lain. Biasanya org Malaysia akan bawa cappuccino dan tropical fruit. Ada juga yang bawa stoberi. Semua tu utk ditukarkan dgn perisa cream & cookies dan wild berry. Ada gak yg dapat stoberi, tapi dari Negara lain la. Derang kata stoberi Taiwan tak sama dgn stoberi Malaysia. Kena cuba nanti. Bawa banyak2 stok F1 g extravaganza 
bergambar kenangan dengan peserta negara lain. 

jepun pun ada...

ni taiwan rasanya


Mula2 masuk dewan memang sangat2 teruja… ramai… hiruk-pikuk.. meriah… mcm2 lagi la. Tapi yang pastinya terasa sangat2 meriah dan penuh aura positif. 



pentas extravaganza



Dari jam 9 pagi hingga 5 petang training dalam tu, sangat2 banyak ilmu dan pengalaman orang lain yang dapat ditimba dari situ dan sangat banyak inspirasi dan motivasi dalam perkembangan hidup kita yang boleh kita cedok dari Extravaganza.

Lepas training ada group meeting. Sampailah ke jam 9 malam. Lepas tu balik hotel dan tido…  ZzZzzZZ

Alhamdulillah… selesai hari pertama training.

Jumpa esok J

No comments:

Post a Comment