Wednesday, October 2, 2013

BARAN.

Bismillah..

Baran.. panas baran. Kenapa aku nak bercerita pasal baran aka hangin ni?


Sebabnya dulu aku mmg baran. Kejap2 nak hangin satu badan. Lagi2 kalau memandu. Memang pantanglah org bawa kete terhegeh2... bawa kete teragak2 ketengah ke tepi... Memang laju je mulut aku. Selaju mana aku bawa kereta, selaju tu jugaklah mulut aku menyumpah seranah atau membebel. (kalau baik sikit bebel je la kan. Tapi kalau tak baik, mmg mcm2 yg teruk2 akan keluar. &^#$@%$^&%.) Memang buruk tebiat aku.

Cumanya aku bawa kete srg2, jadi takdelah sapa2 yang tegur aku. Cuma sejak ada anak buah (Adana dan Iqram), deranglah yang selalu tegur aku. Eh... tak baiklah maklong cakap org bodoh. Kenapa maklong cakap dia bodoh? Kadang2 Iqram pernah tanya. Memang org tu bodoh ke maklong? hahahha adoii... maaf. Sifat baran tu yg menyebabkan maklong mmg mudah nak sumpah seranah orang. huhuhu Kononnyaa...



Kalau dulu ada housemate, memang housemate akulah yang kena. Selalunya dia pandang je aku kalau aku membebel2, marah tu. Kadang2 dia buat lawak nak suruh aku hilang marah. Tapi last2 dia pulak yang kena. Sorry Wan. Tak sengaja.

Pernah sekali Wan tegur aku bila aku tengah membebel2 atau marah2. "Akak ni bebel2 marah ni mesti akak laparkan?" Mula2 dia tegur mcm tu aku buat taktau. Kali ke2 pun sama. Ke3 pun sama... Lama2 baru aku perasan aku ada tebiat kalau aku lapar aku akan membebel dan marah2. Lapar jugak buat aku mudah cepat naik angin. Huhhh buruk betul tebiat aku. Hiks.. Tq Wan sbb buat akak sedar diri.

Rasanya dah lama tebiat hangin aku makin lama makin berkurang. Yang aku perasan lagi2 kurang selepas aku dapat nutrisi HERBALIFE. Heheheh aku kurang nutrisi rupanya dulu. Tu sebab aku mudah naik angin.

Bila badan kita kurang nutrisi, organ2 badan kita akan mula bercelaru rasanya. Ala, kita kalau tak dpt cukup zat dan vitamin apa akan jadi pada badan kita? Sakitkan? Macam-macam masalah kesihatan akan timbul akibat tak cukup zat dan vitamin. Jadi sama jugaklah dengan emosi. Eh... naik angin tu pun emosi kan? Heheheh Bila badan kita cukup nutrisi yang sepatutnya badan kita dapat, jadinya organ2 kita akn sihat dan seterusnya emosi kita lebih stabil. Takde lah lagi masalah cepat naik angin atau naik darah. Alhamdulillah. Memang rasa syukur sangat2. Kalau tak, sampai tualah tebiat buruk tu ada kat aku. Sebabnya aku dah tengok pada ayah aku, adik2 ayah aku. Semua akan cepat naik darah terutamanya kalau perut derang lapar. Masa tu, pantang ada budak melintas depan mata, memang kena marahlah budak tu walaupun budak tu tak buat salah apa pun. Heheheh. Lawak. Dia tak pernah pun cakap dia lapar, tu sbb dia naik angin. Dia pun tak pernah perasan yang dia naik angin tu disebabkan perut yang lapar.

Mampukah kita makan kesemua ini setiap hari???


Tapi sekarang ayah aku dah tak macam tu lagi. Dah makin kurang baran dia selepas aku bagi dia minum shake. Nampak lebih tenang. Alhamdulillah.

Sama jugak kesnya dgn adik aku no 2. Dia mmg cepat melenting kalau org tegur dia. Asal tegur je dia walaupun bergurau, dia akan cepat naik angin. Sekarang nampaknya dah makin cool. Orang marah dia betul2 pun dia dah tak melenting. Lebih relaks nampaknya. Syukur sangat2.

Jadi, kesimpulannya kepada yang baran2 tu. Silalah bagi nutrisi yang cukup kepada badan kita. Yang mudahnya just bagi shake herbalife je. Insyaallah akan merubah emosi anda. Tak tipu... serius... :D Jangan percaya kata2 yang saya tulis ni, tapi cuba sendiri dan buktikan sendiri benar atau tidak kata2 yang saya tuliskan ni.
Jom 'cool'

Kepada yang mempunyai isteri/emak/anak/nenek/ayah dan semuanya yang kuat membebel dan kuat naik darah, bolehlah cadangkan mereka mengambil nutrisi lengkap herbalife. Ianya mampu mengubah anda...

Berminat untuk 'cool'kan emosi anda. Jangan ragu2 SMS/whatsap saya SHIKIN 019-6691878. I'allah saya akan bantu anda supaya jadi cool mcm saya :)



No comments:

Post a Comment